КАФЕДРА ПСИХОЛОГІЇ, СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ





Рекомендації для батьків

3 бер. 2022
Як підтримати дітей під час бойових дій? Що ми можемо зробити для них вдома? Підготували для вас гайд: як підтримати дітей.

Як підтримати дітей

 

1. Головне: бути поруч. Ми є головним джерелом підтримки для дітей. Тому відчуття нашої люблячої присутності – це найголовніша ознака безпеки для дитини будь-якого віку. Бути поруг в розмовах, в дотиках, в підтримці, в іграх. Так, зараз вам і самим не легко, не має певності від світу. Але для вашої дитини весь світ - це ви. Для неї впевненість в майбутньому - це впевненість, яку вони бачуть у ваших очах. 

 

2. Не менш головне: бути прикладом. Діти бачуть модель, як справляєтесь більшість способів давати собі раду з викликами передаються дітям через те, що вони дивляться і наслідують, як пораємося ми.Тож нам важливо бути свідомими цього. І ділитися, говорити з ними про те, що нам допомагає… І звісно це не означає, що ми маємо бути «ідеальним» прикладом – бо стійкість, це не про те, щоби ніколи не падати, а про те, щоби вставати знову і знову…

 

3. Спілкуватися: це так важливо для дітей, щоб ми допомагали їм розуміти, що відбувається і як нам вистояти у цій війні – на макро-рівні як народу, і на мікро-рівні як сім’ї. Це означає говорити з дітьми з повагою до їх внутрішньої мудрості, бажання і потреби розуміти. Це означає теж слухати, що говорять вони, і слухати те, про що вони мовчать… І відповідати – як можемо – бо не завжди ми знаємо відповіді і у цьому теж важливо бути чесними. Це не означає теж втішати дітей «псевдооптимістичними» сценаріями, бо ми свідомі, що дорога до Перемоги може бути довгою і на ній може бути багато болю і втрат. Але це означає передати їм віру, що з Правдою ми обов’язково і неминуче переможемо і наша країна буде вільною і щасливою!

 

4. Задіювати: ми не знаємо, наскільки довгими будуть ці випробування війни – але час життя безцінний – і ми маємо жити, що б не було - ми маємо Жити. І звісно, ми не можемо не слідкувати за новинами, але ми не потребуємо бути безперервно в новинах – треба зосередитися на корисній дії. Для дітей,звісно, ці дії дуже різні і залежать від того, де ви зараз: вдома, у бомбосховищі і т.д. – це і вчитися, і малювати, читати/слухати казки, гратися (у різні способи, і не лише в телефоні – є стільки стосункових ігор), допомагати по дому, молитися, робити добрі справи, займатися спортом і т.д. Корисна діяльність приносить добрий плід, вона зосереджує увагу і допомагає інтегрувати енергію стресу. І вона важлива не лише дітям, але й нам дорослим…

 

5. Відновлюватися: це випробування може бути тривале, а відтак брати чимало нашої енергії – а тому ми потребуватимемо часу на регулярне відновлення сил. І ми, і діти. А тому так важливо мати в режимі дня ті активності, які поповнюють сили – як заряджання телефону – коли стрес є більшим, заряджати треба частіше і мати додатковий «павербенк». Тож подбаймо, щоби у режимі дня дітей обов’язково були і сон, і добра їжа, і час на гру, на домашніх улюбленців, на рухову активність, і обов’язково щоденний дотик до чогось, що є Світлом (казки, історії, краса, сповнені світла люди і т.д.), і що нагадує їм у ці темні часи – що є Світло - правди, любові, мужності - і це Світло неминуче переможе, бо воно непереможне…





Новини


25 лист. 2025
Практичний інтенсів «Проєктивні методи психологічного дослідження в роботі психолога» за темою: «Проєктивні методики дослідження особистості. Інтеграція результатів суб’єктивних та проєктивних методи
25 листопада 2025 р. на базі КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» центром практичної психології та соціальної роботи в режимі online було проведено практичний інтенсів «Проєктивні методи психологічного дослідження в роботі психолога». Спікером виступила старший викладач кафедри психології, соціальної роботи та інклюзивної освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» Лєскова Ангеліна.

20 лист. 2025
«Актуальні аспекти заповнення індивідуальної програми розвитку (ІПР)»
19 листопада 2025 року фахівець КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради", завідувач Одеського обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Олена Бальбуза провела методичний семінар для педагогічних працівників на базі Навчального реабілітаційного центру «Зоресвіт». Темою зустрічі стало «Актуальні аспекти заповнення індивідуальної програми розвитку (ІПР)».

13 лист. 2025
Практичний інтенсив «Самоаналіз емоційного стану та способи самодопомоги
На базі КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» фахівцями Одеського обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, було проведено практичний інтенсив «Самоаналіз емоційного стану та способи самодопомоги» для педагогічних працівників, які працюють в умовах інклюзивної освіти.

Всі новини